25. Cesk Freixas ~ La petita rambla del Poble Sec

Anuncis

10 pensaments sobre “25. Cesk Freixas ~ La petita rambla del Poble Sec

  1. Noies i nois, abans de comentar una cançó:

    1. L’heu de conèixer, l’heu d’haver escoltat unes quantes vegades, sense interrupcions!

    2. No copieu res d’Internet, redacteu pel vostre compte.

    Avui tenim una cançó d’en Cesk Freixas, cantautor de protesta social. Cesk Freixas visitarà el nostre institut aquest divendres 24 d’abril. Bé, malauradament NO vindrà exactament a l’institut, on tenim un magnífic pavelló polivalent (el “gimnàs”) sinó que actuarà al teatre d’Hostalric. Però, finalment, actuarà pels nois i noies de tercer i quart d’ESO que aniran, a peu, de l’institut fins al teatre del poble.

    Francesc Freixas, més conegut pel nom artístic de Cesk Freixas, (Sant Pere de Riudebitlles, 1984) és un cantautor català del Penedès que, juntament amb altres artistes d’arreu del país, forma part de l’actual escena de cançó en català. Freixas ha editat una maqueta, quatre treballs discogràfics i un recull de versions d’altres cantautors internacionals amb la intenció de contribuir a recuperar la cançó d’autor i de protesta als Països Catalans.

    Interpretacions que hem trobat a Internet:

    Rumba bastant alegre, una mica nostàlgica però d’amor, al cap i a la fi. El noi vol estar amb ella, que li parli de les coses de la vida, tornar a cantar a la platja de Barcelona a l’estiu, etc. Vol, d’alguna manera, recuperar aquest passat que ara sembla ideal, en un moment bastant delicat de la seva vida. Enganxosa i alegre, un bon treball de Cesk Freixas.

    Em sembla que indica nostàlgia, però per sobre de tot esperança en retrobar-se a la platja de Barcelona amb la persona que li ha inspirat la cançó.

    Aquesta cançó parla del dur que és el dia a dia dels joves a la capital catalana, i de com encara ens poden quedar il•lusions per resistir.

    Per començar és una invitació a trencar la famosa “llei del civisme” de la ciutat, que entre altres coses, no es permet tocar instruments als carrers (sense permís) o reunir-nos a la platja a partir de certa hora de la nit.

    ———————————————————————————————————

    Aquí el tenim cantant “Al Vent” del cantautor valencià Raimon:

    M'agrada

  2. per mi aquesta canço es una canço molt personal del cantant que ens intenta dir com es sent ell de com veu ell el món i que entre els homes no hi hia molta solidaritat i els problemes que te ell

    M'agrada

  3. A mi aquesta canço m’agrada pero no es una canço molt molt maca i tal… es una de les que m’han agradat mes en català i jo crec que es com es sent a la plaça de Barcelona i crec que l’hi agrada molt!!

    M'agrada

  4. Aquesta cançó mai l’havia escoltat però si que em sonava d’algú però no ser de què?
    Aquesta cançó va de que el cantant/autor va a la platja una nit de juliol a cantar rumbes amb la seva xicota, aquesta cançó es d’amor perquè parla de la noia de que l’ajuda a cantar i escriure cançons.

    Jo per lo que he entès es que en Cesk és molt d’esquerres és molt anti-Rajoy, és molt negatiu sempre s’està queixant, sempre està enfedat, però aquest és el meu punt de vista no vol dir que sigui veritat. La cançó és molt llarga una de les més llargues que hem fet i no es gaire repetitiva només a repetit una estrofa tres vegades que per nosaltres és molt poc.

    M'agrada

  5. Aquesta cançó esta molt bé, m’agrada, és una cançó que parla de tot una mica, de una noia que li dona consells i que va ser la seva novia o la seva amiga que van a tots els llocs junts a Barcelona a la platja a caminar per la sorra i cantar cançons tot junts. El videoclip esta molt bé i la canso també que exigeixis hasi que aniran molt bé .

    M'agrada

  6. En nomes veure el cantant sembla un independentista dels bons, en el videoclip no te cap sentit amb la cançó, el tio es molt cani, i te un estil de música molt suau.

    M'agrada

  7. A mi aquesta cançó no m’ha agradat gaire però clar l’hem escoltat tantes vegades doncs se t’enganxa al cap i ell vindrà al teatre de Hostalric i potser a l’institut. La lletra esta be però no l’he entès del tot i també em vist el vídeo clip es veia el concert d’aquesta cançó. Ha estat be també es bonica escoltar-la tota sencera.

    M'agrada

  8. Aquesta canço és una rumba, està bastant bé però és queixa per tot aquest home el divendres 24 de Abril va venir a l’institut però nosaltres no el vam poder veure cantar i sense cantar tampoc, crecque ésuna canço amb molt de rimacosa que a mi m’agrada però aquesta canço no m’agradat gens ni mica a sigut bastant aburrida.

    M'agrada

  9. Aquesta cançó es molt divertida perquè t’inspira i perquè té sentiments personals te ritme te emoció te moltes coses en les que fa pensar una persona perquè
    les coses que diu són realment certes .Però t’ha d’agradar, la única cosa es que as d’entendre. Totes les que hem escoltat són d’amor ,de sentiments, d’esperança, però el mes important, com diuen a totes, es que s’ha de tenir una esperança i fe. Encara que aquests grup abans cantava en català i ara canta en Angles, es volen fer famosos, ho estan intentant .Aquí teniu una mica d’informació que he trobat sobre aquet grup :
    Amelie és un grup de power-pop català, nascut el 2009 a Barcelona. Durant els primers mesos de vida del grup, van compondre el seu primer tema, “Somiant Despert”, va tenir una bona rebuda a les xarxes socials, Amelie guanya el concurs que organitzà la promotora Under Eighteen, per a obrir el primer concert a Barcelona dels americans All Time Low.

    M'agrada

  10. Aquesta cançó esta molt bé, m’agrada, és una cançó que parla de tot una mica, de una noia que li dona consells i que va ser la seva novia o la seva amiga que van a tots els llocs junts a Barcelona a la platja a caminar per la sorra i cantar cançons tot junts. El videoclip esta molt bé i la canso també que exigeixis hasi que aniran molt bé .

    M'agrada

Deixa un comentari

